Entretanto, publicouse unha recensión relevante sobre o libro, relevante porque aparece nun ámbito especializado en Literatura Electrónica: Proxecto Le, recensión que agradezo desde aquí.
No pasado mes de xuño publicouse un artigo meu sobre Poétic@ no semanario Sermos Galiza; unha valoración persoal sobre a súa recepción pública e crítica que partiu dunha iniciativa da AELG. Aproveito este momento para ofrecer en Cabrafanada unha versión que actualicei lixeiramente xa no mes de setembro, que tamén se pode descargar en pdf nesta ligazón.
Poétic@, na corda frouxa
Pasou
máis dun ano desque publiquei Poétic@
na web, unha forte aposta persoal, de literatura electrónica, tan novidosa como
arriscada. Así que agradezo este oportuno convite que se me fai desde a AELG e Sermos Galiza para falar do libro. Poétic@ é un libro de poesía electrónica
e transmedia, de acceso libre (www.poetica.gal) que foi concibido e escrito
desde a curiosidade, a intuición e a experimentación. Conduciume ata ela o meu
interese por investigar, innovar, e un certo gusto por escribir desde a corda
frouxa, posición na que tamén, certo, sinto inseguridade.
Nunca
un libro de poemas (Poétic@ é, en
definitiva, un libro de poemas) me roubou tantas horas, esforzo e dedicación. A
cambio, agasalloume unha prolongada conxuntivite a causa do exceso de horas
diante pantalla, transgredindo os lindes razoables do descanso. E deixoume a
boa experiencia de traballar con Kris Darias, programadora imprescindible para
resolver cuestións técnicas.
A
recepción crítica de Poétic@ apenas
xerou debate literario, se ben a concesión do Premio ao Mellor Proxecto
Literario na Rede que se lle outorgou hai un mes na Gala do Libro Galego
reavivou a súa actualidade. E aínda que facer visible Poétic@ resultoume bastante máis difícil do que contaba, recoñezo
que xoga ao meu favor, fronte a outros creadores que se desenvolven
exclusivamente no ámbito da literatura electrónica, o feito de ter ás miñas
costas un aval de 25 anos de traxectoria literaria e, sobre todo, moitos
títulos publicados en papel. Ora ben, en strictus
sensus, chama a atención que Poétic@
fose recibido unicamente con dúas recensións críticas –á que en outubro de 2016 se lle suma a publicada en Proxecto.le) e non atopase oco en
ningún suplemento literario de revistas ou xornais. É dicir, que foi menos
recensionado que a reedición do meu libro Silencio
e moito menos que os meus recentes Contos
nerviosos. Tamén é significativo que Poétic@
non fose citado en case ningunha das panorámicas críticas que revisaron o
pasado ano literario 2015. A miña proposta para presentalo no Culturgal, por
primeira vez de forma física, a través dun recital multimedia tampouco foi
aceptado pola organización.
Un ano despois, pregúntome, intrigado, como
tería sido a recepción do libro se o publicase exclusivamente en papel. E digo
isto porque entendo que este comportamento está estreitamente ligado ao que
sucede coas publicacións que empregan soportes alternativos e ao lóxico desconcerto
que provoca Poétic@ con respecto ao
tratamento que se lle debe outorgar.
Probablemente
cabe dentro desa interpretación o feito de que só 36,65% das visitas a Poétic@ procedan do Estado español e que
un 15,79% procedan dos Estados Unidos, así como que o 61% das visitas
pertenzan a menores de 34 anos, o 15,50 % teñan entre 35 e 44 anos e a franxa
de idade á que eu mesmo pertenzo supoña unicamente o 12,50% das visitas.
Malia
existiren traballos pioneiros anteriores, o certo é que a nosa literatura apenas
dera pasos significativos nese sentido. A literatura electrónica aséntase e
procede das literaturas anglófonas (as que teñen o poder de irradiar a cultura
cara ao resto do mundo) e de sociedades tecnoloxicamente innovadoras. Nas
linguas peninsulares, a súa existencia é tímida. E, con todo, intúo que a nosa
concepción da literatura vai mudar no futuro próximo. A realidade é que a Internet
das Cousas comeza a acompañarnos na nosa vida diaria, os aparellos intelixentes
modifican os nosos xeitos de ocio, a narración multimedia apoderouse das formas
de contar actuais, a robótica e a biotecnoloxía teñen a forza dunha bola de
neve e a intelixencia artificial cambiará, probablemente, a nosa relación co
feito literario. Booktubers, redes sociais e plataformas de lectura nos
teléfonos móbiles están xa a mudar radicalmente os hábitos de lectura dos nosos
adolescentes. E se a sociedade está a transformarse tan vertixinosa, sen apenas
darnos tempo a que nos decatemos, a literatura non vai saír indemne de todo
isto.
Ningún comentario:
Publicar un comentario