30.12.06

Falsa arte (inocentada)

O 28 de decembro, Cabrafanada sumouse ao espírito festivo do día incluíndo unha broma. O cadro «O home perplexo» non existe e o acaudalado emigrante galego Alfredo Borreiros tampouco. E Wieslaw Rosocha nunca pintou un cadro coma ese. Algúns dos meus amigos caeron na trampa, pero debo recoñecer que eu tamén tería caído. O cadro non é tal, senón un caracter chinés que forma parte dunha caligrafía que eu mesmo trouxen dunha viaxe á China e que agora está no salón da miña casa. Máis abaixo reproduzo unha nova foto, de perspectiva máis ampla, onde se aprecia claramente a caligrafía chinesa. Estou satisfeito do título que atopei para o suposto cadro, porque constituíu unha das bases para a súa credibilidade.
Ora, debo recoñecer que a elección da «inocentada» tampouco era inocente e a min lévame a plantexarme cales son os límites da arte hoxe en día. O que me trae á cabeza todo isto –o que tiña eu na cabeza no intre de levar a cabo a broma– é aquela anécdota que circula por aí sobre un individuo que foi visitar unha exposición nun Centro de Arte Contemporánea. Era unha exposición indeterminada, formada a base de instalacións, e cando entrou no espazo principal –onde un par de obreiros pululaban por alí facendo reparacións– descubriu unha altísima escaleira que non sabía se formaba parte da exposición. Xa que logo, preguntoulle a un dos gardas de seguridade, que mirou, perplexo, para a escaleira, e logo de pensalo respondeulle con naturalidade:
—Se a escaleira ten cartel é que forma parte da exposición. Se non o ten, pois non.

Ningún comentario: